Kategorier och Sidopanel

Man lär sig 😉

Jag trodde ju att om jag gjorde underkategorier så skulle inte de synas förrän man klickade fint på huvudkategorin i Sidopanelen.

Men tji fick jag :]

Det blev ju en fler rader än vad jag tänkt mig så jag tog raskt bort underkategorierna och så gjorde jag en enda kategori som handlar om datorer och internet i Sidopanelen.

Hur jag gjorde det? Jag gick till Kategorier i Adminpanel och så klickade jag lite fram och tillbaka och raderade underrubrikerna och döpte om den ENDA rubriken som nu får behandla allt jag tänker skriva om datorer och internet.

Jag får väl börja med etiketter, om jag vill göra en ytterligare fördelning. Det går ju att lägga in sådana också i sidopanelen.

Sidopanel förresten. Vilket underbart ord. Jag lärde mig förresten hur man ändrar i rubrikerna i den där sidopanelen. Av vilka alltså Kategorier är en av rubrikerna.

Har man WordPress på svenska (vilket jag har) så går man till Adminpanel. I länkarna TILL VÄNSTER väljer man först Utseende och sedan Widgets. Då får man en massa förslag på rubriker, som man kan dra till sidopanelen TILL HÖGER. Klicka, dra och släpp alltså 😉

Jag får väl lära mig mer så småningom. Men jag känner mig ganska nöjd med att ha kommit igång. Det är det allra viktigaste 🙂

Peter

Etiketter:

Kommentera

