Så har jag blivit WordPressare

Ja, så har jag blivit WordPressare.

När jag först hörde talas om WordPress så var det om ett verktyg som kunde hjälpa till att bygga hemsidor.

Inom t ex föreningslivet kunde det fungera effektivt, om man var flera som ville uppdatera med information på ett enkelt sätt.

Sidor som byggs upp med hjälp av en databas har väl funnits länge, men i början var det väl bara entusiaster eller dyrbara konsulter som höll på med det.

Så kom publiceringsverktyg som kunde hjälpa även en mer ‘vanlig’ användare.

Det är först på senare tid som jag förstått att WordPress också blivit stort inom bloggvärlden.

Och att det finns bloggar som har wordpress i själva webbadressen.

Som den här t ex 😉

Utan att veta vart den här bloggen tar vägen, så kan jag nog säga att det blir högst olika ämnesområden som kommer att avhandlas.

Så det verkar rimligt att dela in bloggandet i olika kategorier.

Så det var mitt första ställningstagande. Under vilken kategori skulle detta mitt första inlägg hamna?

Ja, det fanns ju redan ett inlägg som kom in automatiskt när man registrerade sig.

‘Hello World’ var vad jag vet något som typ någon som skrev ett dataprogram kom på att skriva.

Spelar roll exakt hur det var, men nu står det i alla fall som första inlägg på den här bloggen.

Och där får det väl så kvar, så får mitt eget inlägg nu bli inlägg nummer två 🙂

Två har väl varit mitt s k turnummer sedan jag vann en chokladask på ett chokladhjul någon gång.

På Skansen tror jag det var. Det var i alla fall min kusin som tyckte att jag skulle ha två som turnummer.

Hur var det nu med kategorierna.

Ja, att ha WordPress som en egen kategori kändes lite stort.

Så tänkte jag att Internet kanske skulle kunna vara en kategori.

Med WordPress som underkategori.

Så tyckte jag att även Internet kändes lite stort, men Datorer kan ju få vara en kategori.

Och så får Internet bli underkategori och WordPress under-underkategori.

Då har jag liksom skapat en struktur för bloggen.

Även om jag inte har de andra kategorierna klara för mig. Ännu.

Fast det är klart att en liten aning har jag ju 😉

Nu råkade det bli så att det här första inlägget så blev det nästan en ny rad efter varje mening.

Så kommer jag nog inte (alltid) göra i fortsättningen, men nu låter jag det stå så här.

Fortsättning följer.

Peter

Etiketter:

Kommentera

