Etiketter

Så har jag lärt mig använda etiketter också.

Och vad var det första jag fick se. Etiketten WORDPRESS med stora bokstäver, och de andra etiketterna med väldig små bokstäver. Det verkar som om etikettstorleken hänger ihop med hur många inlägg som har respektive etikett. Eller är det senast använda kanske?

Jag har faktiskt sett att etiketterna haft olika storlek på andra bloggar och tänkt att det är väl någon sorts designsak. Men jag börjar förstå att det ska skicka någon sorts signal till den som läser. ‘DEN HÄR ETIKETTEN STÅR DET MYCKET OM’ och ‘den här etiketten står det lite om’.

Man brukar ju säga att det hör till god ton att inte använda VERSALER i inlägg på olika forum, för då betraktas det som att SKRIKA. Men STOR STORLEK på bokstäverna ger ju också ett lite skrikigt intryck. Står WORDPRESS med allra störst bokstäver i nuläget så verkar det som att jag bloggar mest om WORDPRESS. Så här i början kanske. Men inte sedan. Jag håller ju på och lär mig nu för fullt.

Vi får väl se hur det blir med etiketter i längden. Har man alltför många så kan det ju bli lite snårigt. Speciellt om de är i olika storlek. Men man behöver ju inte bry sig om etiketter. Det finns ju kategorier och en liten sökruta också, som jag har lagt in.

Och i övrigt håller jag på och fibblar lite med småinställningar. Jag är i alla fall glad att det finns länkar att trycka på och färdiga funktioner att lägga till och dra ifrån. Som en buffé. Man tar det som man gillar bäst. 🙂

Peter

 

 

Etiketter:

Kommentera

