Yes

Kan man blogga om en diskmedelsflaska? Uppenbarligen 😉

Idag kramade jag ur de sista dropparna ur min gamla diskmedelsflaska och droppade försiktigt de första dropparna ur den nya diskmedelsflaskan.

Då slog det mig att det var väääldigt lääänge sedan jag bytte dismedelsflaska senast. Typ ett år sedan. Eller ännu längre kanske.

Uppenbarligen varar det valda märket väldigt länge. Ni får väl försöka ana vad det är för märke jag håller mig till 😀

Nu tycker ju jag att det finns en poäng i att använda ett märke som är drygt och räcker länge. Jag inbillar mig att det går åt mindre resurser för att framställa en sådan flaska och sett över hela användningstiden, jämfört med ett märke där det bara är blaha blaha blask när man häller i diskmedlet. Och så får man hälla i lite till, och lite till, och sedan är flaskan slut och man får köpa en till.

Det är väl så generellt om man ska försöka tänka lite miljöekonomiskt. Less is more!

Peter

Etiketter:

Kommentera

