Jag mötte Eddie

Så har jag mött Eddie. Jag har hört talas om honom en tid. Han är en Yorkshireterriervalp som precis kommit till sin matte G

Det verkade som att han godkände mig för han kom nyfiket fram till mig och när jag lyfte upp honom låg han helt stilla i mitt knä och somnade en liten stund.

Annars var han både lugn och nyfiken och sprallig. Han passar bra för sin matte tänkte jag. 😀

Det är spännande när små valpar ska upptäcka världen. Man ser hur de reagerar på olika saker och så kommer man på sig själv att fundera över hur han tänker nu. Och så inser man att man kanske både är och har varit ungefär likadan själv. 😉

Det är inte så stor skillnad mellan oss människor och människans bästa vän hunden. Vi kan båda vara glada, ledsna, arga, uppspelta, skraja, modiga, busiga, nyfikna o s v.

Därför är det som att iaktta sig själv nästan lite grann när man ser Eddie. Eller att det blir någon sorts tidsresa att man kan tänka och undra över om man tänkte likadant själv när man var riktigt liten. Avståndet är kanske inte så stort som man tror. Fast det vet jag inte om man får säga, men ooopps nu gjorde jag visst det ändå. 🙂

När jag var liten så önskade jag mig själv en hund. Det blev inte så. Men då tycker jag det är roligt när jag får hälsa lite på andra hundar. De kan nog tycka att det är lite roligt med mig också ibland. 😉

Peter

Etiketter:

Kommentera

