Solsidan

Jaha, då har Solsidan haft premiär i TV4 för tredje säsongen. Det har utlovats lite mindre skruvat än i andra säsongen. Men jag märkte nog inte så jättestor skillnad. Man får nog se hela serien innan det går att ha en uppfattning.

Första säsongen var absolut bäst! Jag såg den inte då den sändes ursprungligen. Jag tänkte att den är väl ungefär som vilken komediserie som helst. Men sedan när andra säsongen skulle börja så var det höga förväntningar i medierna. Och då tänkte jag att jag skulle ta och titta på det där ändå. För att jag skulle förstå vad det hela handlade om så köpte jag en månads prenumeration av Premium på TV Play och då kunde jag titta på första säsongen i efterskott.

Jag tycker rollerna fångar mycket bra de olika ‘typerna’ som vi människor ändå är på något sätt. Jag tror igenkänningsfaktorn är ganska hög. Visst är karaktärerna något överdrivna. Och det är väl i det ögonblicket det glider över till att bli något överdrivet, som det förvandlas från vardagsrealism till komik. Det kan nog vara lite skönt att få skratta eller le lite åt vardagssituationer ibland. 😀

Peter

 

Etiketter:

Kommentera

