Second Eddie-tion

Så jag fick jag träffa hundvalpen Eddie för andra gången. Eller om det var han som träffade mig. Det tog bråkdelen av en sekund så kände vi igen varandra. Ja, i alla fall vill jag tro det. Han hade blivit lite större och säkert lite klokare, och jag… äsch, glöm det! 😉

Det är ju roligt med husdjur. Men hunden är den som står allra närmast människan, tycker jag. Visst kan andra husdjur vara både goa, mysiga, klappvänliga och sällskapliga, antingen det gäller en katt eller kanin eller en häst. Men de har inte hundens palett med både samma känslor och beteenden som vi människor. En hund kan vara glad, ledsen, arg, rädd, kaxig, nyfiken, svartsjuk, ja precis allt det som utmärker oss människor. Och vi kan tolka varandras signaler också. Vi ser vad hunden är på för humör och hunden ser vad vi människor är på för humör. Men en hund är mycket ärligare på något sätt. Den hittar inte på eller kamouflerar saker, utan visar verkligen vad den känner. 🙂

Peter

Etiketter:

Kommentera

