Tunnelbana till Nacka bör passera östra Södermalm

För en tid sedan skrev jag att SL har gett allmänheten möjlighet att tycka till om vad de tycker om tunnelbana till Nacka och vad de har för synpunkter på sträckningsdragning och annat.

Eftersom alliansregeringen skrivit att de kan tänka sig att tunnelbanan dras i samma tunnel som en österled för biltrafiken, och därmed inte kommer i beröring med Södermalm, eftersom biltrafiken är tänkt att ledas i en ring utanför innerstaden, så har jag tyckt att jag skulle ge min lilla synpunkt på saken, eftersom jag inte delar den uppfattningen.

SL kanske inte heller delade den uppfattningen, eftersom de ovanligtvis har gått ut med den här enkäten. Och t o m väldigt snällt uppmuntrat till att bifoga kartbild. Så då gör jag det. 🙂

En bild säger mer än tusen ord, sägs det. Och kan man få med en del förklarande ord i bilden så måste det vara ännu bättre, tänkte jag. Så jag har, så här dagen innan deadline för att svara, klippt och klistrat ihop en bild som i ett nötskal (häpp) hoppas jag förklarar varför jag tycker som jag tycker i denna fråga. Klickbar bild kommer nedan:

Peter

130106-nacka-tub

Etiketter: ,

Kommentera

