Bokrea

Ja, jag hade ju tänkt att den här första bokreadagen skulle gå mig obemärkt förbi. Visst hade jag noterat all reklam från alla möjliga håll om reastarten. Och visst hade det dimpt ner kataloger i brevlådan  och mail i inkorgen med alla möjliga lockelser. Men jag skulle stå emot. Tänkte jag.

Men så bar det sig inte bättre än att jag råkade gå förbi Akademibokhandeln och såg alla ivriga potentiella köpare som gled omkring bland bokhögarna. Och det ÄR ju så roligt att göra likadant. Så jag hade inte ens tänkt någon medveten tanke för att fråga mig själv om det var vettigt att jag skulle gå in där eller ej, innan jag fann mig själv strykande runt bland alla andra bokstrykare.

Och så hittade jag då BOKEN. Den såg stor och tung ut. Och den hade ett bra pris. Den kostade bara knappt 30 kr kilot, räknade jag ut när jag kom hem och vägde den. Så då slog jag till och släpade hem den.

Dokument Stockholm heter den. Och innehåller massor av fotografier mot svart bakgrund och några kortfattade förklarande texter. Den ska jag vällustigt bläddra i och försöka hitta inspiration om saker att skriva om, för denna blogg som heter just Stockholmiana. 🙂

Peter

Dokument Stockholm, omslag

Dokument Stockholm, uppslag

Etiketter: ,

Kommentera

